Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 25 View Live

Rådyr og terner..

Det har blitt noen turer etter rådyr og terner denne sommeren.Rådyrbukken er i brunst og det er bare en tingden er ute etter,nemlig ho rådyret.Eller rådyrgeita som det heter.Har prøvd å lokke når jeg...

Bloggtørke

Ikke mye som har skjedd her den siste tiden.Hjortejakta har begynt,nytt jaktlag i år.Mye hjort på denne plassen jeg jakter nå.Bare for å markere at jakta har startet så ble det skutt 2 dyr den 13...

Herlige kuldegrader,eller....

Nå har det vært kaldt over en lengre periode,og det er det ikke alle som liker.Sjøl så trives jeg i kulda,men det er noe som mangler nemlig nok snø. Den lange kuldeperioden har gjort at det er mulig å...

Fossekallen

Tok meg en tur ned til Vågsbøelva,for å se etter fossekallen.Telte tilsammen 8 forskjellige fugler. Er vel egentlig heldig som har denne korte lakseførende småelva like i nærheten. Sola har også kommet...

Mår og Rodenstock

Igår var jeg på en liten kveldstur i mårskjulet til Terje. Været var bra og det var håp om mårbesøk. Etter at Terje hadde smurt utover godsakene,så tok det ca 10-15 min før en mår dukket opp. Den hadde...

Tiurleik

Da er jeg tilbake etter årets tiurleik i Lierne. Det ble en flott opplevelse hos Erlend og Kyrre.http://www.fjellopplevelse.no/Foto.html Vi hadde værgudene med oss alle dagene. Fugl var ikke noe...

Gulflankedelfin

Da var det min tur til å sjekke ut disse delfinene,som holder til ute ved Atlanterhavsvegen. Mange skuelystne hadde tatt turen for å se på disse delfinene som boltret seg, ikke langt fra land. Hadde...

Sandsvale

Tok en tur i dag til en sandsvalekoloni,der var det full fart og ca en 50-60 svaler. Stilte meg opp på behørig avstand og brukte 500 pluss 1,4 konverter. En ting er sikkert og det er at dette er kjappe...

Runde

Da har jeg vært en liten tur på Runde. Forventningene var store men det ble en liten skuffelse hele greia. Denne gangen tok jeg med kona,hun hadde aldri vært på Runde før så hun storkoste seg. Iflg de...

Kveldstur

Kona og jeg tok oss en liten kveldstur i går,turen gikk til Farstad og kyststien som går der. Været var fint og det lå an til en fin solnedgang. Langs stien er det satt opp små info tavler som...

Lokal rundtur

Da er vi kommet tilbake fra vår lille rundtur.Vi prøvde å oppsøke alle severdighetene vi viste om. Turen startet fra Eide,så til Åndalsnes over Trollstigen,Valldalen og til Geiranger.Fra Geiranger til...

Snøtind.

Her følger en kort turbeskrivelse og noen bilder fra gårsdagens tur til toppen  av det høyeste fjellet på Eide. Snøtind 1027m over havet. Turen er en kategori 3.Dvs tyngre tur. Tur opp og ned inkl...

Langtur

I dag tok jeg en tur opp til Trollkirka,hadde egentlig tenkt at det skulle bli med det.Været var helt topp Og tanken om en rundtur,fra Trollkirka via Trolltindene/Sandnestindan poppet plutselig inn i...

Stiv kuling

En kjapp tur innom yr i dag tidlig,stiv kuling på Atlanterhavsvegen Okay da tar vi en tur dit. Vel framme uti havgapet,så var det mer enn stiv kuling ja... Etter å ha parkert satte jeg bilen i fri,og...

Vintertur på Melen

I dag var det et fantastisk flott vær,sola skinte og temperaturen  lå på -1 grad. Fjellet Melen,helt ute ved kysten ble den heldige utvalgte. Tok med meg trugene,såkalte toppturtruger. Det skulle snart...

Nordlysvarsel

Store forhåpninger,da det ble varslet om nordlysutbrudd i særklasse tidligere i uken. Det ble vel mer som en en liten fis av et utbrudd. Der jeg var ihvertfall. Selv om det var veldig bra på Lørdag 21...

Oter

Fint og kaldt vær i dag,tok en tur ned til utløpet av den lille lakseførende elva her jeg bor. Osen var begynt å fryse til,kun noen råker var isfrie. I det lave sollyset ble jeg oppmerksom på en oter...

Hornøya

Da er turen til Hornøya over for min del.Vel hjemme så er jobben med å gå igjennom 2000 bilder igang. Håpet for turen var å få lunde på snø,det gikk i orden siste dagen på øya. Første møte med øya ble...

Hjemmepåske

Det ble hjemmepåske i år,det kan jo også være greit. Været derimot har vært litt i overkant ustabilt eller stabilt snøvær. Sola derimot har periodevis vist seg for så å forsvinne igjen på en to tre....

Runde og lunde

Runde og lunde det hører jo sammen.I år tok vi turen dit ut sammen med Terje og Therese. Det første vi oppdaget var at det var betydelig mer lunde i år enn i fjor. Så da er vel tilgangen på mat...

Rådyrbukker

Brunsten på rådyrbukkene nærmer seg,hvis den ikke allerede er startet. Foruten å fotografere disse flotte dyra,så jakter jeg på de også. Nå må det sies at jakt iveren på rådyr har dalt betraktelig de...

Reproduksjon

I sommer så hadde jeg satt meg som et mål å forevige rådyr i brunst og parring. Det viste seg snart at jeg muligens gapte over litt for mye. Hadde tre bukker i kikkerten og fulgte disse daglig. Håpet...

Article 2

Hornøya 4-7 April. Da har jeg kommet hjem etter en tur til Hornøya,det er andre gangen jeg har vært der.I år, så var været litt mer sammensatt enn forrige gang. Det eneste av vær som ikke dukket opp...

Article 1

Mitt første møte med vill gaupe. Fikk en telefon fra Terje Sylte,om jeg kunne tenke meg å fotografere gaupa som han hadde hatt under oppsikt noen dager. Svaret var selvsagt ja. Må innrømme at jeg ikke...

Article 0

UtstillingLørdag 29 og Søndag 30 April blir det en liten utstilling her i Moss.Min søster Tone stiller ut nye malerier og jeg noen av mine bilder.Utstillingen skal foregå i Smart...

Browsing latest articles
Browse All 25 View Live

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.